20.4.15

Yer Elması mı?


İtiraf ediyorum.
İlk yer elması dendiğinde aklıma gelen görüntü bir tür elma idi.
Belki şu an'a kadar mutfakla pek alakam olmadığındandır diyerek kendimi avutma çabası içindeyim,lütfen bozmayın :)

Yerli ve yabancı kaynaklar her gün daha da artıyor temiz beslenme ile ilgili. Blog'lar ,makaleler ,kitaplar; her gecen gün yepyeni şeyler öğreniyor , mutfakta nasıl çeşitli oyunlar yaparım diye araştırıyor ve elimden geldiğince denemeye çalışıyorum.

Yapay şeker'i tamamen çıkarttım hayatımdan,ve bunun sürekliliğini sağlayabilmeyi çok istiyorum.
Tüketeceğim tek yapay tatlı'nın; arada kahvemin yanına koyacagım,şu an ki gibi, kakao oranı yüksek bitter çikolata olmasını istiyorum.

Neyse yer elması'ndan devam.
Bu yer elması cipsi fikrini 'Doyasıya Yaşamak' ta görüp denemeye karar verdim,Gerçekten tadının o paket cipslerden bir farkı yok. Yapımı da çok basit,yani denememek için geçerli bir sebep bulmak zor:)


Bu arada doyasıya yasamak'ı mutlaka inceleyin keşfettiğime çok mutlu olduğum bloglardan biri.

Snapchat'te dün akşam paylaşmış olduğum görseller ile özeti şöyle ki ; 


İyice yıkadığımız yer elmalarını kabuklarını soymadan ince ince dilimliyoruz,yağlı kağıda olabildiğince sık sık diziyoruz ,piştikçe hacimlerini kaybediyorlar bu arada minik minik olucaklar şaşırmayın :)

        


Zeytinyağı ve tuz'un temel malzemeleri oluşturduğu sos'a ise dilediğimiz'i eklemekte özgür'üz.Acı seviyorsak pulbiber örneğin. Kekik olur sarımsak tozu olur ne seviyorsak ya da o an ki mod'umuz ne ise :)

Fırınınızda kurutma özelliği varsa  daha güzel verim almanızı sağlayabilir.
Bir mutfak acemisi olduğumdan bizimkinin böyle bir özelliği var mı bilmiyorum ,180 derece civarında bi 30-35 dakika yeterli oldu gibi ama daha iyi olabillirdi..

Ve final ; 


Ben yanına hemen kekik ile bir yogurt sos koydum bu da tamamen yaratıcılığınıza kalmış ..

2 yorum:

  1. yer elmasina bayilirim.. soylemesi ayip pek de guzel yaparim zeytinyaglisini ! Bu tarifi de yazdim bi kenara. :) denemek istiyorummm Alpicco pek oyle cips vs yiyen bi cocuk degil biliyorsun ama belki bunu anlattigimda denemek ister :) ellere saglik beybim..

    YanıtlaSil

thanks for comments