3.9.15

Spor da kim?



Geçtiğimiz yıl'a kadar ;okulun basketbol takımındaki yedek günlerimi saymazsak;

spor kim? spor ne?





Sizin için oturdum hesapladım ; şu an'a kadar iki kez yüzme'ye ,iki defa power plate'e,dört kez de spor salonuna kayıt olup gitmemişim ;sevgiler.

Temposu yüksek sporlar öncelikle bana göre değil.Çünkü ne zaman böyle birşey deneyip kendime yüklensem yaklaşık 20 dakika sonra  kendimi yerde ;ayaklarım havada,gözlerim kararmış ; tansiyonum düşmüş vaziyette yerde yatarken buluyordum kendimi.
Bu da beni spor'dan soğutuyordu.

Bir yerde ; bünyesi yüksek ritmli sporları kaldırmayan kişilerin; pilates,yoga gibi dallara yönelmesi gerektiğini okuduktan sonra bir de böyle deneyelim bakalım diyerek mat pilates dersine yazıldım ve hayatıma pilates o gün girdi daha da çıkmaz.. 

Bir de 'incelme' gibi bir beklentisi olanların kendi vücut ağırlığı dışında herhangi bir ağırlıkla çalışmaması gerektiğini okuyunca yıllardır aradığım şey'in pilates olduğunu gördüm :)

Bir kere herşeyden önce ;başlamak için o enerjiyi içimde bulmamı sağlayan şey kesinlikle yediklerim!

Bizi mayıştıran,uyutan,ayıltan bize enerji verenler tamamen gün içerisinde aldığımız gıdalar.

Yani beslenme düzenimi hafifletip kendimi çöp gibi doldurmaya devam etseydim muhtemelen hala hareket etmek için üşeniyor o enerjiyi ve isteği içimde bulamıyor olacaktım,ikisi büyük oranda orantılı.

Pilatese haftada 2 kere ders verilen bir salonda başladım ilk ay ve çok yetersiz bulduğumdan yer değişikliği yapıp 3 gün'e çıktım.

Ardından çok fazla sohbet muhabbete döndüğünden dersler ,ben evde devam edebileceğime inanıyorum öğrendiklerimle dedim ve mat'ımı,topumu,lastiğimi sipariş verdim .

Kimi zaman öncesinde kimi zaman sonrasında çıkıp bi 30 dakika yürüyüş yaptım.( beril oymak tavsiyesidir:) )

Haftanın en az 4 gününü aktif geçirdim bu şekilde.Yapmadığım günler zor geldiğinden değildi (aksine kendimi suçlu hissediyordum hareket etmeyince) biraz bacağım dinlensin diye 1-2 gün ara veriyordum(sağ bacağımda platin var,zorlanınca ağrı oluyor).

Canım istemediğinde biraz moralim bozuk olduğunda da sadece yürüyordum,hem enerjimi atmış olup hem de kafamı dağıtıyordum..

Haziranda ise reformer'ı denedim bir ay.Merak içindeydim bir süredir ve kesinlikle çok sevdim! Ders çok keyifli geçiyor ve sonuçta veriyor..

Özet geçmem gerekirse;ben pilatesten derse giderken değil de evde kendi düzenimle yaparken daha iyi sonuç aldım;

Yani bahane yok :)

Önce kendime bir süre verdim başlarken 2 ay'dan önce pes etmek yok,bekleyip sonuç alıp almadığını görmelisin dedim. Çünkü değişikler başladığında ve emeğinizin boşa gitmediğini görünce daha da istekle sarılıyor ve hayatınızın merkezine koyuyorsunuz spor'u.

Sabretmek çok önemli ;)

Temiz beslenme ve spor benim istediğim sonucu almama sebep olan ve hayat tarzımı değiştirmemi sağlayan iki güçlü etken.

Durmayın
Harekete geçin ;)


Mekan tavsiyesi veremiyorum çünkü adresler istanbul içinde değil




2 yorum:

  1. Ecem ya İstanbul'a gelsene sen, görüşelim konuşalım spor yapalım :)

    YanıtlaSil
  2. Yaa gerçekten takdir ettim seni. Tarfilerini de severek takip ediyorum veee bol bol yenilerini bekliyorum. Ben de 2 ay kadar pilatese gittim ama spor salonuna gidip de pilates yapmak bana görev gibi geliyor. Aynen senin gibi ben de gerekli malzemeleri aldım, evde yapiyim daha iyi dedim :) Sadete geleyim artık :) Kendi kafana göre mi yapıyosun yoksa Ebru Şallı vs gibi video eşliğinde mi? Ben Ebru Şallı videolarını indirdim ama beni pek sarmadı. Tavsiye edeceğin bir program vs var mıdır?

    YanıtlaSil

thanks for comments